Op de helft - Reisverslag uit Perth, Australië van Marlot&Gerdine - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Perth, Australië van Marlot&Gerdine - WaarBenJij.nu

Op de helft

Blijf op de hoogte en volg Marlot&Gerdine

08 April 2015 | Australië, Perth

Inmiddels heten wij Ruby en Dina. Marlot en Gerdine was toch iets te lastig om uit te spreken voor de Australiërs hier.

Wat betreft ons onderzoek, we kunnen toch minder cliënten bereiken dan we hadden gehoopt.Voor degenen die niet precies weten wat we hier onderzoeken: We doen onderzoek voor St. Barts(www.stbarts.org.au). Dit is een organisatie die daklozen en mensen met het risico op dakloosheid helpen op allerlei manieren. Wij onderzoeken de uitkomst van de service op lange termijn. We interviewen cliënten die de hulp een jaar of langer geleden hebben verlaten. We willen graag weten hoe hoe hun situatie nu is en hoe zij de hulp van St. Barts hebben ervaren. Helaas zijn veel van deze voormalig cliënten niet te bereiken op de nummers die wij van hen hebben en anderen willen niet met ons praten. Ondanks dat houden wij natuurlijk goede moed en blijven we gewoon proberen!

Naast onze werkweek, hebben wij natuurlijk ook vrije tijd. Hieronder een lijst van hoe we onze vrije tijd ongeveer invullen:

- chillen tussen de kangaroes.
- dolfijnen spotten tijdens de lunch in het park
- 1e rangs ramptoerist zijn bij iedere bitch fight of politiebezoek hier in huis (ongezonde situatie zo veel vrouwen bij elkaar!)
- met pick up naar drive in cinemas
- wild kamperen down south
- natuur spotten in de outback
- heeel veel bbq 'en
- sushi eten
- stappen
- wijnproeverij
- off road 4 wheel driving
- whiskeyproeverij
- sporten in het park
- ...en natuurlijk zo nu en dan skypen met het thuisfront

• 08 April 2015 - 09:35

Atie:

Ha meiden,

Leuk weer een berichtje te lezen. Dat je je vrije tijd daar fantastisch kunt opvullen, zat er wel in. Ik hoop dat jullie daarvan genieten!
    Jammer dat er zoveel van jullie cliënten zijn verdwenen. Dat vergt wel enige fantasie in zoeken, en dat in zo'n groot land.
    De foto's zijn ook leuk! Is het lekker warm daar? Wij krijgen hier een paar voorjaarsdagen, met hogere temperaturen. Heerlijk! En ik geniet van mijn weer groeiende en (beetje) bloeiende tuin. Joost heeft heel oude planten er uit gehaald, zodat ik de groene bak niet meer naar de weg kan rijden. Zwáár! Ja, zegt Joost: oma, die groene bak is wel een beetje zwaar hoor....Wat voor hem een beetje is, is voor mij een onbeweeglijk ding geworden. Gelukkig straks een sterke buurman om hem weg te brengen.
    Gezellig was het, Joost weer hier te hebben!
    Op de helft: het schiet het weer op ja! Geniet nog van deze tijd, het blijft hoe dan ook, een enorme belevenis, daar down under! Soms kriebelt er wat aan mijn voeten. Dina, ik denk vast dat jij dat doet....
    Veel liefs uit Goes! Omi!

• 17 April 2015 - 20:47

Dineke:

Lieve meiden,

Heerlijk om te lezen. Jammer dat veel mensen niet meer te traceren zijn. Hoop wel dat jullie onderzoek voor school en organisatie voldoende oplevert. Fijn dat jullie in de vrije tijd nog iets weten te doen ha,ha. We gaan nu aftellen naar de afsluitfase.

Lieve groet, Gerard en Dineke