De eerste dagen - Reisverslag uit Perth, Australië van Marlot&Gerdine - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Perth, Australië van Marlot&Gerdine - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Gerdine

Blijf op de hoogte en volg Marlot&Gerdine

26 Februari 2015 | Australië, Perth

Hoi allemaal!

Afgelopen maandag zijn wij om 12 uur vertrokken vanaf Schiphol. Na een lange reis kwamen we om 3pm (Australische tijd) aan in Perth. De warmte van 40 graden was wel even wennen! We werden van het vliegveld opgehaald door het zusje van Darrien (schoonzus van Marlot). Om ons verblijf goed te beginnen hebben we ons meteen aangepast aan de plaatselijke gewoonte om een biertje te drinken aan het einde van de middag. We werden gastvrij ontvangen bij de ouders van Darrien met ijskoud Heineken bier. Leuk om de familie te ontmoeten voor mij en voor Marlot leuk om hen weer eens te zien!

Hierna zouden we in ongeveer 20 minuten naar het huis van Darrien en William zelf in Rockingham rijden. Helaas veranderde dit in 2,5 uur door een brand. Er zijn op dit moment vaker branden door de hitte.

Op onze tweede dag zijn we naar het strand gegaan. Heerlijk rustige stranden hier! William vond het erg druk (er waren wel 4 mensen!!). Maar wij zijn veel drukkere stranden gewend en vonden maar 4 mensen pure luxe! We hebben gesnorkeld. Prachtig wat voor gekleurde vissen en planten er allemaal op de bodem te vinden zijn. Marlot is heerlijk bruin geworden en ik ben afschuwelijk verbrand. Tja, karma is a bitch.

We hebben de dag afgesloten met een goede barbecue en een hoop gezelligheid.

Vanochtend hebben we kennis gemaakt bij St. Bart's. we werden heel gastvrij en enthousiast onthaald. Iedereen is ontzettend aardig hier en neemt de tijd voor ons. We zijn door één van onze 'collega's' uitgenodigd om morgen mee te gaan naar een whiskyproeverij in de bar naast ons huis. Tja, we moeten toch wat goodwill tonen he, dus natuurlijk gaan wij op die uitnodiging in!

In de middag zijn we naar Kensingtonstreet gegaan, waar we de komende 3 maanden zullen verblijven. Het is een prachtig, pas opgeknapt gebouw. Alles is gloednieuw. Ook buiten hebben we veel ruimte en jawel, een grote barbecue! En dan praat ik niet in weber-termen maar ECHT groot.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn, ons adres:

111 Kensingtonstreet
East Perth WA 6004

Marlot: Room 14
Gerdine: Room 13

Voor nu even genoeg geschreven. Jullie horen wel weer van ons!!!

• 26 Februari 2015 - 21:10

Nicolien:

Hee gerdine
    Wat klinkt het allemaal gaaf zeg nu al je bent nog maar een paar dagen weg
    Kijken nu al uit naar je verhalen en gaan je zeker volgen
    Lieve gerdine geniet er van
    Dikke knuffel ons ❤️

• 26 Februari 2015 - 21:21

Martha:

Hoi Gerdine,

Wat leuk om je verslag te lezen! Het klinkt allemaal erg gastvrij en je zult geen alcohol tekort komen :)
    Geniet van alles wat je mee gaat maken en ondanks dat het schrijven van het weblog een beetje een verplicht nummertje is, is het voor ons (en anderen) wel erg leuk om mee te lezen met jullie belevenissen.
    Liefs van Anco & Martha.